close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דברים מרגשים שאמרה אחיינית שלנו בסעודת הודיה

מערכת שורשכג אדר, תשעז21/03/2017

אני מרגיש צורך לשתף אתכם בדברים המרגשים שאמרה אחיינית שלנו בסעודת הודיה, לאחר שעברה טיפולים קשים במחלת הסרטן. היא פתחה את ה"תיאוריה של הכיתה" המוצגת לפניכם.

תגיות:
לידידי ורעי שלום,
אני מרגיש צורך לשתף אתכם בדברים המרגשים שאמרה אחיינית שלנו בסעודת הודיה.

לפני שנה התגלה גידול סרטני במח אצל אחיינית של אשתי, תמר כהן. היא עברה ניתוח להסרת הגידול ומאז היא ממשיכה לקבל טיפולים אונקולוגיים.
השבוע היא ערכה סעודת הודיה לרגל שנה מאז הניתוח. בסעודת הודיה היא נשאה דברים מרגשים. החלק העיקרי של הדברים שלה היה משל בו היא משווה את החיים בעולם לכיתת לימוד גדולה ואת הקב"ה למורה. בעזרת משל זה היא מתארת בחן והומור האופיינים לה את ההתמודדויות שהיא עברה מאז הניתוח. משל זה מהווה מסר של אמונה בבורא העולם.

אני מצרף קובץ PDF עם תוכן הדברים שלה.

יש נקודה מסויימת שטעונה הבהרה בדברים של תמר. בדברים שלה היא מדברת על המשבר שהיא עברה לאחר שינאי נרצח בפיגוע. מדובר על ינאי וייסמן, שהיה נשוי לאחותה יעל וייסמן. ינאי היה חיל קרבי בחטיבת הנח"ל, ובמהלך חופשה רגילה מהצבא הוא הלך לקניות בסניף שער בנימין של רמי לוי ביחד עם אשתו יעל והתינוקת שלהם שהייתה בת כמה חודשים. תוך כדי הקניות נכנסו מחבלים לחנות והתחילו לדקור את אחד הקונים. ינאי שמע את הצעקות וללא היסוס זינק כדי להאבק עם המחבלים למרות שלא היה לו נשק. (לפי הנהלים של הצבא באותו זמן חייל לא היה רשאי לקחת נשק בחופשה רגילה. לאחר שינאי נרצח שונו הנהלים). ינאי נאבק בידים חשופות עם המחבלים ותוך כדי המאבק נדקר. בבית החולים הוא השיב את נשמתו הטהורה לבורא העולם. על מעשה גבורה זה הוא קיבל צל"ש אלוף פיקוד מרכז. פיגוע זה היה כמה שבועות לפני שהתגלה הגידול הסרטני.

במהלך הטיפולים הקשים שהיא עברה היא פיתחה לעצמה את המשל שלה על החיים בעולם ככיתת הלימוד. היא סיפרה את המשל לסובבים אותה וקיבלה תגובות נלהבות ולכן החליטה לשתף אותנו במשל זה בדברים שהיא נשאה בסעודת הודיה שהיא ערכה שנה לאחר הניתוח. תמר נתנה לי אישור להפיץ את הדברים. אפשר גם להפיץ הלאה. תמר תשמח לקבל תגובות.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה